A Day In The Life

Vad vore livet utan musik? Vad vore livet utan The Beatles?
Låten som jag spelat mest de senaste dagarna är låten a day in the life av just The Beatles. Sist ut bland låtarna på Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band gör den inte direkt okänd men för er som inte har hört den så rekommenderar jag den varmt. Av en anledning jag ej minns så läste jag lite på wikipedia om den för ett par dagar sen:
wikipedia:
"A Day in the Life anses vara en av de allra viktigaste, mest inflytelserika och innovativa Beatles-låtarna."

Kan nog stämma, själv tycker jag kontrasten mellan låtens två delar är helt fantastisk, precis som hela albumet.





Låten gör väl egentligen sig själv större rätt då man skippar filmen och bara lyssnar.. men men

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Plusikassan.se