Roger Daltrey

Sångaren i The Who: Roger Daltrey, får bli först ut bland sångare jag har tänkt skriva några rader om.
Han är en av mina favortisångare av flera anledningar. Bl.a. han sätt att agera på scen, och röstens karaktär och styrka.

image12image13

Född:
1944 London, England
Karriär: Sångare i "The Who", Soloartist, Skådespelare
Genre: Rock
Jag gillar: förutom den fantastiska rösten även hans karakteristiska sätt att svinga mikrofonen i många av sina framträdanden.

Jag har sett Roger Daltrey en gång live. Det var i somras i globen då han turnerade som "The Who" tillsammans med bl.a. orginalgitarristen Pete Townshend. De bjöd på en bra show trots att de både paserat 60 och även om Daltrey var väldigt förskyld så har hans röst fortfarande en enorm kraft.

image14image11


Roger Daltrey har förutom The Who som sagt också en lyckad solokarriär. Den här låten är en av mina favoriter. Den är helt underbar.
Våga inte läsa det här utan att även lyssna på låten! :)


Giving It All Away (1973) - Roger Daltrey



Har tidigare postat två inlägg med klipp med The Who:

I Can't Explain

Baba O'Riley

Kommentarer
Postat av: nick

tjena, tak för den upplyftande kommentaren. skönt att se att det finns andra som inte bloggor om sina nyinköpta pyjamasbyxor och vilken slags sallad de kökade till frukost idag.

2008-03-26 @ 19:34:30
URL: http://somethingunpleasant.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Plusikassan.se